"شبکه‌های اجتماعی" یا نوشته‌ای اندر باب نسبت شهر و کوچه

وقتی خواندم که با همکاری وزارت ارشاد، صداوسیما و بسیج مستضعفین، مدل حمایت از شبکه‌های اجتماعی تدوین می‌شود، با خودم فکر کردم آنچه را در این مورد در ذهن دارم چگونه بنویسم که به انواع چیزها متهم نشوم. اما بعد فکر کردم هر چیزی هم که بنویسم، بهتر و کاملتر آن را قبلاً گفته‌اند و شنیده‌ایم و نشیده‌اند!

اما فکر می‌کنم در همه آن گفته‌ها و ناگفته‌ها یک نگرانی و حقیقت مشترک وجود دارد و آن اینکه: آنها همین الآن مردم ما را مخاطب قرار داده‌اند و کالای خود را به آنها عرضه می‌کنند؛ اما مسؤولان ما هنوز به رتق و فتق امور بین خودشان مشغولند؛ راهبرد تنظیم می‌کنند و همایش می‌گذارند.

و ناگغته پیداست، تا این راهبردها بخواهد به نتیجه برسد، دیگران برگ برنده جدیدی رو خواهند کرد؛ دیگرانی که حتماً همین حالا، در حال مطالعه روی مخاطبان فعلی و آینده خود هستند و پشت پرده، روش‌های متعدد فنی و روانشناسانه را می‌آزمایند.

مگر اینکه فکر و کاری دیگر بکنیم! بگذریم.

نوشته‌های مشابه با این مطلب:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>