The Curious Case of 3rd operator یا به تعدادی از هر گرایشی نیازمندیم

این مطلب را تقریباً یک ماه پیش، برای ستون «هشت‌الهفت» ماهنامه طیف برق نوشتم که همین روزها منتشر شده است؛ از آنجا که در این یک ماه، هیچ خبری جدیدی از پیشرفت پروژه اپراتور سه منتشر نشده، بدون هیچ نگرانی از کهنه بودن مطلب، آن را بخوانید. (نتیجه‌گیری اخلاقی: ما هیچ وقت کهنه نمی‌شویم!) اما هشت‌الهفت ما:

راستش، همراه با مجلس‌نشینان که این روزها از تصویب بودجه فارغ شده‌اند کمی نگران این اپراتور سوم خودمان شدیم که نکند دچار تأخیر شود! درست است که ما اصولاً به تأخیر عادت کرده‌ایم، اما در این داستان اپراتور سوم اوضاع کمی فرق می‌کند! چه فرقی؟! همان فرقی که باعث شد با شدت و حدت تمام، در آغاز وارد شویم و جلو انحرافات را بگیریم که گفته‌اند: ای سلیم آب ز سرچشمه ببند/ که چو پر شد نتوان بستن جوی.

من و دوستان در این نگرانی پروبال می‌زدیم که یکی از مدیران اپراتور نورسیده، ما را از تشویش به در آورد: با صلابت تکذیب کرد که انصراف داده‌اند یا می‌خواهند مجوزشان را بگیرند، گفت که همه مشکلات به فرآیندهای بیرونی مربوط می‌شود و به زودی اخبار جدیدی از جهش این پروژه اعلام خواهد شد.

کمی حالمان بهتر شد و منتظر اخبار “جهش” بودیم که ناگهان ایمیلی با این مضمون دریافت کردیم:

به اطلاع می‌رساند شرکت تأمین متولی آی‌تی تأمین اجتماعی به چند نیروی متخصص در زمینه‌های زیر نیاز فوری دارد: کارشناس و کارشناس ارشد نرم‌افزار با هر گرایشی، کارشناس ارشد شبکه، کارشناس منابع انسانی، مدیر اجرایی.

باز کمی نگران شدیم! اپراتور ما که تازه به فکر جذب نیرو افتاده‌، چگونه می‌خواهد “جهش” کند و سیم‌کارت بدهد؟! نزدیک بود نگرانی کار دستمان بدهد که وزیر محترم اعلام کرد سیم‌کارت‌های آزمایشی اپراتور سوم تا پایان اردیبهشت‌ماه عرضه می‌شود. بعد هم تا آمدیم این مطلب را بنویسیم، خبر آمد که سیم‌کارت داده‌اند. دیدید؟! الوعده وفا! هم تأمین به وعده‌اش عمل کرد و هم دولت! تا کور شود هرآنکه نتواند دید! حالا اینکه چند تاسیم‌کارت بوده که به چندتا سازمان رسیده مهم نیست؛ کمیت که اهمیتی ندارد، کیفیت مهم است که آن هم کمترین‌اش از سر مردم زیاد است؛ مگر این سال‌ها دیگران چه کردند که این سومی از عهده‌اش برنیاید؟!

و این چنین شد که رفتیم سروقت سایر امور! دوستان که قبلاً به حوزه‌های انتخابیه رفته‌ بودند تا امورات اسفندماه را شروع کنند و مای نویسنده هم یواشکی کلاهمان را عوض کردیم و آمدیم به سراغ دوغ و کشک خودمان که از این قرار است:

  • در متن آگهی، به عبارات “فوری” و “با هر گرایشی” توجه کنید تا به اندازه استیصال آقایان پی ببرید!
  • بر اساس تئوری تکامل داروین، جهش ژنتیکی هم به تغییرات قابل توجه منجر می‌شود و هم به حفظ بقا کمک می‌کند؛ پیش‌بینی می‌کنیم آنچه احتمالاً به عنوان اپراتور سوم سر از تخم تأمین تلکام درمی‌آورد گونه‌ای متفاوت و جهش‌یافته از “نسل سوم” باشد. شاید هم مثل آن فیلم هالیوودی، سروکارمان به یک نوزاد ۸۰سالة پیر و از کارافتاده بیفتد.
  • راستی از نوزاد چهارم چه خبر؟ هنوز متولد نشده؟! یک‌میلیون تومان وام می‌دهند انگار!

نوشته‌های مشابه با این مطلب:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>