ایستنا در بازانتشار (بخوانید کپی-پیست) یک خبر، تیتر آن را به طرز دلچسبی تغییر داده! خبر در مورد ساخت دستگاه کنترل از راهدوری است که در وضعیت خطر، با ارسال SMS، از چاههای کشاورزی محافظت میکند! ایسنا این خبر را با یک تیتر معمولی منتشر کرده.
اما تیتر جالب ایستنا این است: وقتی چاه SMS میزند!
جالب بودن این تیتر از دو جنبه است: یکی اینکه “چاه” را یک کاربر موبایل فرض کرده که میتواند SMS بزند. دراینجا به قول ادبا، از صنعت “تشخیص” استفاده شده. نکته دیگر، جناس معنایی ظریفی است که ناخودآگاه بین “چاه” و “میزند” ایجاد شده؛ همان که مثلاً میگوییم “فلانی چاه زد” یا “این چاه زده شد (حفر شد/کنده شد)”.
وسوسه شدم این تیتر را بر بالای این مطلب اینگونه تغییر دهم: وقتی SMS چاه میزند!
http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1580272
[پاسخ]
درود
ممنون از کامنت شما در مورد سازمان ۲٫۰
[پاسخ]