روحانی از خاتمی محبوب‌تر است؟!

محمد قوچانی در شماره اخیر مهرنامه در مطلبی خواندنی با عنوان «دوم خرداد دوم» به پیروزی حسن روحانی در انتخابات پرداخته. او در جایی از این مطلب، با مقایسه نتیجه انتخابات اخیر با پیروزی خاتمی و احمدی‌نژاد در انتخابات سال‌های ۷۶ و ۸۴، می‌نویسد:

… اما از این هر دو مهمتر پیروزی حسن روحانی در سال ۱۳۹۲ است. نه از آن رو که روحانی از خاتمی هم محبوب‌تر است و پیروزی‌اش از پیروزی محمود احمدی‌نژاد شگفت‌انگیزتر… اما اهمیت پیروزی روحانی در این نکته است که….

عبارت «نه از آن رو….»ی قوچانی به‌شدت ابهام‌زاست؛ وقتی مطلبش را کامل بخوانید، می‌بینید که اصلاً نمی‌خواهد بگوید «روحانی از خاتمی محبوب‌تر است» و «پیروزی‌اش از پیروزی محمود احمدی‌نژاد شگفت‌انگیزتر»:

… نه از آن رو که روحانی از خاتمی هم محبوب‌تر است و پیروزی‌اش از پیروزی محمود احمدی‌نژاد شگفت‌انگیزتر. چه روحانی هم فضل تقدم خاتمی را قبول دارد و … نیز پیروزی روحانی در سال ۱۳۹۲ محتمل‌تر از پیروزی ناگهانی احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴ بود… اما اهمیت پیروزی روحانی در این نکته است که….

اما از نوشته‌اش دقیقاً همین بر می‌آید!

من این جملات را اینگونه ویرایش و ابهام‌زدایی می‌کنم:

نه روحانی از خاتمی محبوب‌تر است و نه پیروزی‌اش از پیروزی محمود احمدی‌نژاد شگفت‌انگیزتر؛ … اما پیروزی‌اش در سال ۱۳۹۲ از پیروزی هر دوی اینها مهمتر است… اهمیت پیروزی روحانی در این نکته است که….

شما چه می‌کنید؟

یک کامتن

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>